loading...
پایگاه مجازی ماه و خورشید
میثم مردانی بازدید : 43 یکشنبه 22 آذر 1394 نظرات (0)
روزی نامه ‌ای به دست خواجه نصرالدین این عالم بزرگ رسید كه با كلمات زشت از او بدگوئی شده بود، از جمله این سخن زشت را خطاب به او نوشته بودند یا كلب: ای سگ پسر سگ. خواجه نصیر، جواب آن نامه را با كمال متانت نوشت، از جمله نوشت این كه به من سگ گفته‌ ای صحیح نیست، زیرا سگ با چهار دست و پا راه می‌ رود و ناخن های دراز دارد، ولی من قامت راست دارم و روی دو پا راه می ‌روم و ناخن هایم پهن است، ناطق هستم و خنده بر لب دارم، پوست بدنم آشكار است، ولی پوست بدن سگ به واسطه پشم بدنش پوشیده شده است؛ بنابراین، این نشانه‌ ها بیانگر آن است كه من با سگ فرق بسیار دارم به همین منوال بقیه ناسزاگوئی ها را پاسخ داد، بی ‌آنكه یك كلمه زشتی به كار برد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 122
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 135
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 391
  • بازدید سال : 915
  • بازدید کلی : 26,352